Sunday, August 28, 2011

Най-скъпият Mercedes-Benz в историята (Снимки и видео)

 За всички автолюбители – насладете се на историята и красотата на един от най-уникалните автомобили в историята – 1937 Mercedes Benz 540 K Spezial Roadster, който бе продаден на търг в Монтерей за $ 9 860 000

Олдтаймерът Mercedes-Benz 540 K Spezial Roadster от 1937 г. – един от само 3-те автомобила от лимитираната серия Spezial Roadster, които били направени по поръчка с по-високи врати, издължена опашка, покрито гнездо на резервната гума и фабричен ляв волан в собствената, заводска “тунинг”-работилница за каросерии на Mercedes-Benz в Синделфинген, бе продаден на търг за оригинални стари автомобили на американската специализирана аукционна къща RM Auctions в Монтерей, Калифорния, за рекордните $ 9 680 000. По този начин красивият спортен модел отпреди повече от 70 години стана най-скъпия автомобил в историята на трилъчата звезда от Щутгарт. 

 Серията Mercedes-Benz 540 K били едни от най-престижните, и в очите на много, най-красивите автомобили в годините между двете Световни войни. Комбинацията от мощ, малко тегло и очевидна красота, превърнали автомобилите от серията в господари на пътя и доказателство за смайващите технически и дизайнерски възможности на тогавашните германски автомобилни инженери. Колите имали и спираща дъха цена, която гарантирала специалността на техните собственици – в годините между 1936 и 1939 г. са построени само 419 шасита от този модел, като само 25 притежавали елегантната дълга опашка на купето, характерна за най-големите шедьоври на собственото дизайнерско ателие на Mercedes-Benz – т. нар. “Sonderwagenbau” в Синделфинген.

 Продаденият Mercedes-Benz 540 K Spezial Roadster от 1937 г., собственост на американското колекционерско семейство Ман, бил построен на базата на съкратената платформа на обикновен роудстър 540 K и снабден с 5,4-литров, 8-цилиндров редови двигател с мощност 180 к. с. В добавка към него е контролиран от шофьора турбокомпресор, който увеличава тягата на двигателя със 60% на къси, избухвания на пълна мощност. Така максималната скорост на 2350-килограмовия звяр достига 170 км/ч. Цената му за времето също била впечатляваща – поръчковият модел се продавал по каталог за 28 000 райхсмарки или $ 12 000, като дилърите в Ню Йорк увеличавали цената до $ 14 000, или 40% повече от най-скъпия каталожен модел в Щатите по това време – Cadillac V-16.



Въпросният 540 K Spezial Roadster с номер на шасито 154140 бил поръчан във фабриката на Mercedes в Буенос Айрес от С. Мастро и Сиа Агире (S. Mastro & Cia Aguirre), собственици на престижен магазин за облекло в аржентинската столица на 5 януари 1937 г., както личи от оригиналната производствена разписка, включена към документите за произход на колата. Преди да бъде доставена в Аржентина на 29 юни с. г., зрелищният автомобил преминал през Цюрих и Виена, където според експретите на Mercedes-Benz Classic Germany, е участвал като звезда на автомобилни изложения. 

 По-нататък колата била закупена в Аржентина от Хосе Ахумада (Jose M. Ahumada), който я притежавал до 60-те години на миналия век. Тогава тя била открита от търговеца на автомобилни антики Боб Морган от Ню Йорк, който я откарал в САЩ, където тя преминала през ръцете на известни колекционери и собственици на автомобилни салони като колекционера на Rolls-Royce Милард Нюман, Ем Ейч Гулд (M.H. “Tiny” Gould) и д-р Дон Уесли. Последният започва реставрирането на автомобила, преди да го продаде на Кери Манолас (Kerry Manolas) от Австралия през 1980 г. След няколко години на Зеления континент, роудстърът се завръща в родната Германия, където новият й собственик Аксел Шюте (Axel Schuette) започва истинското и пълно възстановяване до първоначалния й вид, наемайки фирмения експерт на марката Ролф Вагнер да възстанови част по част оригиналния мотор с номер 154140.

 Последните й собственици, Сам и Емили Ман закупили автомобила през 1998 г. и обединили усилията си със специалистите от Германия за окончателното реставриране на колата в оригиналния й вид, което носи на семейството поредните награди от изложенията на оригинални класики “Best Mercedes” в Пебъл Бийч (Pebble Beach) през 2004 г., Best of Show през 2010 г. и приза “Best Mercedes” на Amelia Island Concours d’Elegance през същата година. 

 Двама експерти от Mercedes-Benz Classic Germany потвърждават след инспекция, че шасито и двигателят са оригиналните за автомобила, като само номера на трансмисията показва, че тя не е от оригиналния автомобил, но е от кола от същата серия. 

 Зрелищният автомобил подобри рекорда на друг роудстър Mercedes-Benz 540 K Spezial Roadster, собственост на генералния промоутър на “Формула-1” Бърни Екълстоун, който бе продаден на търг през 2007 г. за $ 8 100 000.



Блог класация

No comments:

Post a Comment

Криейтив Комънс договор
Произведението произведение с автор Онзи, който обича морето... и не само е лицензирано под Криейтив Комънс Признание-Некомерсиално-Без производни 2.5 България договор.