Тази поучителна история започна на 2 юни. Да, да, този 2 юни - преди 28 дни.
Тогава след дълго терзание над дилемата коя от всички неизгодни оферти за мобилен интернет на родните мобилни оператори да избера, се спрях на тази на VIVACOM - не като най-привлекателната, а като (уж) най-малко неизгодната за потребителя.
Избрах пакет Traffic Unlimited S с цена 10 лв. и сключих договора. Бях изрично предупреден, че всиииичко ми е безплатно, само ще си вземат 20 лв.предплата, които ще ми се приспаднат от сметките, след като платя навреме първата си сметка, която аз наивно смятах за 10 лв. Дотук всичко добре, и вълкът сит, агнето олекнало с 20 лв. без да е ползвало и килобит нет, но както и да е, бял кахър.
Тръгнах към вкъщи с логичната мисъл около 2 юли да очаквам квитанция, смс или каквато и да е друга форма на уведомление, че имам седмица или 10 дни иликакъвто и да е друг срок да платя тази заветна първа сметка от 10 лв.
Моментът на отрезвяването и горчилката в устата настъпи на 26 юни. Получих сметка, в която първо се оказаче моят Unlimited трафик първо се отчита, и второ се отчита не от кого да е, а от някой ясновидец и далечен наследник на Нострадамус. Ако сте в недоумение, сега ще го разсея.
Всъщност, с първата фактура, чийто срок за плащане естествено беше изтекъл на 25 юни, т. е. ден преди да я открия в пощата си, дойде не една, а цели две сметки. Оказа се, че милите ми "домакини" от VIVACOM имали практиката да отчитат на 8-мо число.
Т. е. заветната първа сметка, която всеки новодоговорец трябва плати изрядно в срок, за да му върнат депозита от 20 лв. е била дължима след 8 юни или има-няма 6 дни след сключването на договора (!). Сметката, разбира се, не е грандиозна - 1,61 лв., но: А: Никой не те уведомява, че датата на падеж е 8 юни, а не датата на подписване на дотовора и Б: Никой не те уведомява, че имаш сметка изобщо - ни фактура, ни смс, ни дявол. Любезната дама в офиса ми каза, че нямало как да ми пращат смс, тъй като картата, която се поставя в модема била само за Интернет. Чудно тогава защо при подписване на договора ти искат някакъв мобилен телефон за връзка, изобщо... Съответно аз съм пресрочил първата си сметка, която съм дължал 6 дни след пуснатето на услугата и изкараните с труд 20 лв. потънаха безвъзвратно в джоба на монополиста.
Тук обаче идва забавната част. Както споменах, в прескочилата с ден крайния срок за плащане фактура, сметките бяха две. Втората, забележете, е за отчетния период от 8 юни до 7 юли. Да, очите ви са съвсем наред. 7 юли. При положение, че сметката пристигна на 26 юни, а аз пиша тази поучителна история на 30 юни. Някакси, някой е отчел, че за следващите 9 дни до 7 юли, аз ще изразходвам мегабайти за общо 8,33 лв. Наистина страхотни ясновидци работят за VIVACOM, а?
А невероятната част във всичко това, е че аз трябва да заплатя за това неясно как, метафизично измерено бъдещо потребление до 7 юли, не по-късно от 25 юни. При това двете събрани в едно сметки са обложени и с ДДС, в резултата на което се оказва, че пакетът ми за 10 лв. всъщност ми струва 11,93 лв. (поне) на месец, плюс 20 лв. заминали за благосъстоянието на достопочтенните VIVACOM...
От тази поучителна история следват няколко очевидни извода:
Първо, няма безплатен обяд.
Второ, монополистите в България се мислят за безнаказани, нямат никакво чувство за етика и коректност към потребителя, както и капка далновидност как да го задържат. Търси се само нелоялно обвързване с цел бърза печалба.
Трето и последно, бягайте колкото се може по-далеч от VIVACOM, като дявол от тамяна. И за нищо на света не поглеждайте назад!
И те са мошеници като М-ТЕЛ,ГАДОВЕ МРЪСНИ!!!
ReplyDelete